• Hürriyet Bulvarı No:1 Beylikdüzü
  • info@nida.net.tr

Sıkça Sorulan Sorular

İnternet aboneliğiniz ile ilgili tüm sorularınıza buradan yanıt bulabilirsiniz.

İnternet Bağlantı Sorunları

Ping değerinin yüksek çıkmasının en büyük sebebi bilgisayar ve modem bağlantısı, bilgisayarda bulunan zararlı yazılımlar, anti virüs programları veya arka planda indirme işlemleri olabilir. Aynı zamanda modeme bulaşan zararlı yazılımlar nedeniyle sorunlar yaşanabilir. Bu nedenle öncelikle modeminizi ve bilgisayarınızı detaylı kontrol etmelisiniz. Sorununuzun devam etmesi halinde 0850 471 00 00 numaralı Whatsapp hattımıza destek kaydınızı bırakabilirsiniz.

Kablosuz Ağ Performansınızı ve Hızınızı Artımak için yapabileceğiniz bir kaç ipucuyu sizinle paylaşmak istiyoruz. Modeminizi Uygun Konumlandırma Modeminizin evde bulunduğu yer, ağ performansınızda büyük önem taşır. Bu nedenle evinizin merkezi bir konumuna yerleştirmeniz kablosuz ağınızdan maksimum faydayı almanızı sağlayacaktır. Duvarlar, tavanlar ve metal içeren ara bölmeler sinyali ciddi oranda düşürebilmektedir. Kanal Değişikliği Modeminiz ne kadar iyi olursa olsun bulunduğunuz bölgede Wi-Fi sinyal kalabalığı yüksekse bağlantı sorunu yaşayabilirsiniz. Modem ara yüzüne girdiğinizde wifi kablosuz ayarlar kısmında kanal listesini görebilirsiniz. Bu ayarlardan daha az sıkışıklığın olduğu bir kanala taşıma yapabilirsiniz. 2.4 GHz Wi-Fi için en popüler kanallar 1,6 ve 11’dir, çünkü birbirleriyle çakışmazlar. Wi-Fi Çalışma Bantlarında Değişiklik Son zamanlarda satın aldığınız bir modeminiz varsa, hem 2.4 GHz hem de 5 GHz kanal bandını destekleme şansı yüksek. 2.4 GHz bant desteği 5 GHz bandından önce geldiğinden, 5 GHz bandının her zaman daha iyi olduğu sonucuna varabilirsiniz. Ancak her iki grubun da bilmeniz gereken artıları ve eksileri bulunuyor. 2.4 Ghz : Daha geniş kapsama alanı sağlar ancak bu bant genişliğinde veriler daha düşük hızlarla iletilir. 5 Ghz : Sinyal yolunda duvar ve tavan gibi engel oluşturan fiziksel etkenlerin az olduğu durumlarda veriler daha yüksek hızlarda iletilir. Veri alımı ve iletimini daha hızlı yapmak istiyor ve her iki kanal bandını aynı anda kullanamıyorsanız, her iki bantları da test ederek yüksek olanı tercih etmenizi öneririz. Antenin Yönünü Değiştirme Modemin üzerinde harici bir anten varsa yönünü değiştirmeyi deneyin. Genellikle en iyi sinyal, anten yukarı doğru baktığında elde edilir, ancak bağlantı sinyalinin gücü ve kalitesi alıcı cihazın yönüne göre de değişiklik gösterebilir. Yönelticinin 2 anteni varsa, bunları sırasıyla saat 10 yönüne ve 2 yönüne çevirmeyi deneyin. Bu anten pozisyonunda sizin için en uygun sinyal seviyesini elde etmiş olabilirsiniz.

Modem ara yüzüne girerek alan adını doğru girdiğinizden emin olun. Kullandığınız modem kablosuzsa ve ilk denemenizde modem ara yüzüne erişemezseniz, modem ile bilgisayarınızı Ethernet kablosu ile birbirine bağlayın ve bu şekilde tekrar deneyin. Modem ara yüzünde NidaNet kullanıcı adınızın sonunda @turk.net uzantısının bulunduğundan emin olun. Bu uzantı bazı modemlerde önceden tanımlanmıştır. @nidanet uzantısının önceden tanımlandığı modemlerde kullanıcı adınızı sadece @nidanet uzantısından önceki kısmını girin. Yaptığınız değişikliği kaydedin. Modem ara yüzüne erişip, alan adı uzantınızın doğru olduğundan emin olduktan sonra istediğiniz web sitesine erişebiliyorsanız herhangi bir sorun kalmamıştır. Alan adı uzantınız doğru değil ise yeniden modem kurulumu yapmanız gerekiyor. Alan adınız doğru ama hala istediğiniz web sitesine erişemiyorsanız NidaNet kullanıcı adı ve şifreniz yanlış olabilir. NidaNet modem kullanıcı adı ve şifrenizi 0850 471 00 00 numaralı NidaNet İşlem Hattı'na whatsapp üzerinden ulaşarak veya arayarak öğrenebilirsiniz. Bu şifreyi modem konsolunuza giriş yaparak ilgili alanlara girmelisiniz.